W I kwartale 2016 roku eksport polskiego drobiu na rynki poza Unię Europejską zwiększył się do prawie 48 tys. ton. Pozycja lidera wśród producentów mięsa drobiowego zdobyta przez Polskę w 2014 roku jest do obronienia.
Dotychczas niemalże 80 proc. eksportu polskiego drobiu trafia na rynek Unii Europejskiej. Mięso drobiowe produkowane w naszym kraju eksportowane jest także do m.in. Hongkongu, Beninu, Chin, Wietnamu, Kongo, Liberii i Gabonu.
Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/FAPA), na który powołuje się „Rzeczpospolita” podaje, że w 2015 r. łączna wartość eksportu drobiu z Polski zwiększyła się 22 proc. do 1,7 mld euro.
– W najbliższym czasie tendencja wzrostowa sektora drobiarskiego utrzyma się na podobnym, a może nawet wyższym poziomie chociażby ze względu na prognozy wzrostu popytu. Obecnie na świecie żyje 7 mld ludzi do roku 2050 będzie ich 9,5 mld – mówi „Rz” Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
IK / „Rzeczpospolita”Fot. Pixabay.com/CC0